vendredi 12 juillet 2013

été en Picardie



Que ça fait du bien ces rayons de soleil, enfin l'été est là, les fleurs éclatent et la lavande sent si bon!
 Heerlijk de zonnenstralen en de zomer die er eindelijk is, de bloemen knallen uit hun knoppen...
 J'ai crocheté pas mal ces derniers temps, accro au crochet... 
un petit porte-monnaie....
(faute d'oseille j'ai mis de la lavande)
l'original se trouve ici:
ik blijf haken leuk vinden, je kan wel zeggen dat ik verslaafd ben
een portemonneetje gevuld met lavandel (bij gebrek aan geld, geld stinkt misschien niet maar lavendel ruikt héérlijk)
Hier heb ik het vandaan, je kan Froukje om het patroontje vragen.
et ma sœur m'avait demandé encore une étole en rose cette fois ci, alors je me suis fait un plaisir de lui en faire une, j'en avais déjà faite une cette hiver, en noir,mais pour les beaux jours elle en voulait une en vieux rose.
Mijn zusje wilde nog een omslagdoek, van de winter had ik een zwarte voor haar gemaakt, maar voor de zomer wilde ze graag een oude roze, die ik met plezier voor haar gehaakt heb.
avec un petit coeur avec la laine qui me restait.
 avec un patron trouvé sur pinterest
Bon weekend (et je vais essayer de vous rendre visite sur vos blogs)
en een hartje van de overgebleven wol
gevonden op Pinterest
Prettig weekend (en ik ga proberen mijn blogachterstand bij jullie in te halen)

14 commentaires:

Anna a dit…

Mooi meid! ooo en lavendel! yummmmmm in de honing, in de thee, in de zeep..love it!

smokje x

Judith a dit…

Oh, heerlijk, ik kan de lavendel haast ruiken. Fijn dat jullie het hectische stadsleven achter je kunt laten en in de Picardie genieten van de zomer en de prachtige kleuren (en geuren)!
Jouw haakprojecten zien er super uit, complimenten! Ik heb al een poosje niets meer gehaakt... Wellicht straks in de vakantie?

Geniet van alles daar!
Groetjes van Judith

Unknown a dit…

Erg leuk het beursje.
De omslagdoeken zijn prachtig.
Mooi gemaakt.
Groetjes en ook voor jou een fijn weekend. Brigitte

Elizabeth a dit…

Mooi, dit lijkt verdacht veel op het heerlijke franse leven...
Lekker genieten en een beetje in de vakantiemodus..

groetjes, Elizabeth

Durvina a dit…

Wouwie, wat heb je veel moois gemaakt!
Wat een talent heb je.

liefs, Durvina

Amarins a dit…

Wat heerlijk dat je zo verslaafd bent, hier nog één hoor. Met het lekkere weer haakt het ook zo lekker weg hè. het ziet er allemaal zo leuk uit, prachtig gedaan. Groetjes, Amarins

Anneke a dit…

wat een heerlijk huisje heb je daar in Picardie en wat een prachtig bloeiende lavendel.
en je hebt daar heerlijk zitten hobbieeen met super mooie dingen die je hebt gemaakt.
liefs An

Frouwkje a dit…

Je bent lekker bezig geweest Marjanne!! Ziet er allemaal goed uit. Het portemonneetje is ook heel leuk geworden. En de lavendel is zooooooo mooi :-).
Liefs, Frouwkje

rozen van papier a dit…

Wat een leuk huis heb je daar. En leuk haakwerk gemaakt voor de zomer.
Fijne zomer!
Groeten Janny

AppleApricot Wen a dit…

Hoi lieverd, wat een prachtige dingen heb je gehaakt, wow! Vooral ook die mooie oudroze omslagdoek...
Heerlijk om ook je mooie bloemen te zien.
Dikke knuffel, Wen

Loves to Create by Jacqueline blog a dit…

Je lavendel staat er prachtig bij!!
En wat een leuk portemonneetje heb je gemaakt heerlijk he dat haken?
Prachtige omslagdoeken ook!!
Veel plezier met het verder haken.
Groetjes Jacqueline

liszha a dit…

Oh, wat een mooie foto van je huis, zo over die lavendel heen. Prachtige haak werken weer. Wat zal je zus bij zijn. De mijne heeft van de week weer dienst gedaan's avonds in de tuin. X

Creatieve handgemaakte kaarten a dit…

Wat heb je dat weer mooi gemaakt!

Groetjes Ida

Terri a dit…

Lovely creations! That is a sweet little purse, and the shawls you made for your sister are lovely! Your sister is very lucky!
Hugs,
Terri